Monday 6 February 2012

Sometimes it is hard to introduce yourself because you know yourself so well that you do not know where to start with :)

Nama sebenar saya ialah QASEH NOORHIDAYU . HAHAHAHAHA ! [Terpulang lah nak percaya atau tak ] ;)
Saya seringkali menggunakan 'NICK NAME' MelanQolik Qaseh di semua laman sosial saya adalah kerana ianya sambungan dari nama saya dan IBU saya .Walaupun kadang kadang di laman web sosial 'NICK NAME' pun jadi ISU , tapi itu bukan menjadi satu Masalah BESAR kerana saya sangat BANGGA saya yang MEMILIKI nama yang INDAH dan sangat BERMAKNA itu .  [Janagan CEMBURU ;P]

Saya yang COMEL , CANTIK , ANGGUN dan JELITA ini berasal dari NEGERI BUMI KENYALANG atau diringkaskan cerita saya ANAK JATI SARAWAK . [Mesti ada orang menyampah & di sampah nenga pastok. HAHAHAHAHAH ! ] Tidak kira di mana saya berpijak , BUMI SARAWAK tetap DISANJUNG .
Orang sarawak memang mempunyai JATI DIRI yang kuat dan INGAT , Orang sarawak bukanya SENANG UNTUK DI INJAK . seperti kata pepatah saya sendiri , seekor semut yang kamu PIJAK , sejuta yang akan datang mengerumun dan membaham kaki yang memijak seperti GIGITAN PIRANA ! HAHAHAHA !

Saya meliahat DUNIA yang FANA ini pada 3 JULAI 1989 . [sila catit dalam reminder anda ;p] sempena TAHUN NAGA ini genap lah umur saya 23 TAHUN . Tua ? Tak lah , Umur cuma SEKADAR ANGKA --' , hahahah ! cuma saya rimas bila dah sampai tahap ni soalan yang tak pernah LEPAS ' Bila lagi nak menamatkan Zaman Bujang ?' Oh mannn . Next QUESTION pleaseeee ;p status 'CIK' aku masih tak nak di tukarkan ke status ' CIK PUAN ' maaf ya . HAHAHAHA !

 Saya seorang yang BERFIKIRAN POSITIF dan saya boleh menerima setiap pandangan orang sekeliling dengan minda yang TERBUKA . Saya tidak suka PANDANG SERONG dengan orang lain kerana saya seorang yang sangat menghormati CARA HIDUP orang lain . Saya juga memang tidak suka MENILAI orang lain sewenang wenang nya sama seperti orang menilai saya sewenang wenang nya . Saya tidak akan menilai orang hanya melalui PERCAKAPAN , PENDENGARAN dan sebagainya tanpa saya menghadapi dan berdepan dengan sendirinya . Kita perlu tahu satu , Jika apa yang kita Nilai tidak benar dan cuma DOTOKOK TAMBAH ianya akan menjadi FITNAH . FITNAH itu DOSA BESAR malah lebih besar dosanya dari DOSA seorang PEMBUNUH !

MelanQolik Qaseh ini dimaklumkan adalah seorang ANAK EMAK . Mahu tawan HATINYA , TAWAN lah hati emak nya dahulu . HAHAHAHAHA ! Oleh kerana betapa akrab dan Manjanya saya dengan emak , bapak saya kata wajah saya saling tak tumpah macam ibu saya . CANTIK macam ibu saya MUDA MUDA dulu . HAHAHAHAHA ! kira bapak saya nak cakap , saya MEWARISI KEANGGUNAN dan KESEKSIAN emak saya . GENETIK bapak may be rambut kot sebab rambut saya tak seberapa nak TEBAL . [sangat HUDUH . HAHAHAHAH ! ]

Adoh , Haus GERUK saya bercerita tentang saya sendiri . Kalau nak Cerita memang ESOK pun tak habis , Macam drama PETANG hari tuuuu , hehehehe . Saya memohon beribu kemaafan sekiranya BLOG saya ini tersangatlah RINGKAS/SIMPLE sebab saya budak baru belajar nak buat BLOG . Memang ketinggalan . HAHAHAHAH ! BLOG saya bukan setakat untuk saya mencatitkan apa yang saya buat tapi saya akan share sekali denga informasi yang menari dan lucu .

Akhir kata , Jangan LUPA FOLLOW saya . Nanti saya belanja kamu makan Ice cream kacang 20 sen .HAHAHAHAHAH ! byeeeee <3

 


Sharing is sexy ^_^

2 comments:

  1. most welcome sayang . Jangan ketawa dengan blog saya . kmk budak baru belajar :) HAHAHAHA !

    ReplyDelete